MUDURNU KAYMAKAMLIĞI
MUDURNU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJESİ(2016)
PROJENİN ADI : “BİZ BİR AİLEYİZ”
Proje Koordinatörü |
Fuat GÜRLEYEN İlçe Milli Eğitim Müdürü (05054516918) |
Proje Sorumluları |
Mehmet KAVUNCU Sube Müdürü Ceren ÖZMEN Rehber Öğt.0505 743 38 02 Demet KAPTAN Rehber Öğret.05318503259 Fatih DEMİR Rehber Öğret.05079715232 |
Paydaşlar |
Körfez Belediyesi,Darıca Belediyesi, Şirin Mudurnu Tur.Sarot Termal. Büyük Abant Otel,SSOMET,Kızılay,Erenler Taş.Koop. |
Projeden yararlanıcı sayısı |
49+29 |
Sure |
Nisan ,Mayıs,Haziran(3 ay) |
Proje Maliyeti |
|
Projenin Genel Amaç
|
Mudurnu”daki okullarda eğitim öğretim gören dezavantajlı( öksüz, yetim ,engelli) öğrencilerin bilinçli, sağlıklı, özgüveni yüksek bireyler olarak toplumsal yaşamın tüm aşamalarına etkin katılımlarının sağlanmasına, sosyal hizmetlere erişimlerinin arttırılmasına ve rehabilitasyonlarına katkı sağlanması. |
Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Anayasasının 2. Maddesinde “Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.” denmektedir. Anayasa mahkememiz Sosyal Devlet kavramını “Sosyal hukuk devleti, güçsüzleri güçlüler karşısında koruyarak gerçek eşitliği yani sosyal adaleti ve toplumsal dengeyi sağlamakla yükümlü devlet demektir. “şeklinde tanımlamıştır. 2010 yılında yapılan değişiklikle anayasaya “Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.” maddesi de eklenmiştir. Bu açıklamalardan da anlaşılacağı gibi Dezavantajlı gruplar içinde yer alan engelli,öksüz ve yetimler ile anne ve babası ayrılan çocuklar sosyal ve psikolojik yönden en büyük sorunları yaşayan güruh olarak göze çarpmaktadır. Dezajantajlı (Annesini ya da babasını ya da her iki velisini kaybetmiş ,engelli ) olan eğitim öğretim çağındaki çocukların ve gençlerin toplumsal sorunların dışında, yaşadıkları psikolojik sarsıntılar durumun vahametini anlamak açısından oldukça önemlidir.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu vasıtası ile belirtilen durumda ve bakıma muhtaç olan çocuklara destek sağlamakta, belirtilen grubu ve resmi yaklaşımını şu şeklide tanımlamaktadır:
1. Ana veya babasız,
2. Ana veya babası veya her ikisi de belli olmayan,
3. Ana veya babası veya her ikisi tarafından terk edilen,
4. Ana veya babası tarafından ihmal edilip fuhuş, dilencilik, alkollü içkileri veya uyuşturucu maddeleri kullanma gibi her türlü sosyal tehlikelere ve kötü alışkanlıklara karşı savunmasız bırakılan ve başıboşluğa sürüklenen çocuklarımızdır.
Bir çocuğun en iyi bakılıp korunacağı yer kuşkusuz sağlıklı bir aile ortamıdır. Ancak her çocuk öz aile ortamında büyüme şansına sahip değildir. KORUNMAYA MUHTAÇ ÇOCUKLAR olarak nitelendirilen bu çocuklarımıza Mudurnu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak ortaklarımız ve paydaşlarımızla destek olmayı amaçlamaktadır
Özel Amaç
Hazırlanan proje ile toplum sosyal hayatına sağlıklı birer birey olarak katılımları ancak sosyal, ve psikolojik yönden destekle mümkün olan dezajantajlı (engelli ,ana baba boşanmış ,) eğitim öğretim çağındaki çocuklara ve gençlere destek verilerek sosyalleşmelerine, sosyal hizmetlere erişimlerine ve rehabilitasyonlarına katkı sağlanacaktır.
İlçemizde ikamet eden eğitim öğretim çağındaki dezajantajlı (engelli,oksüz,yetim,) öğrencilerin Kültürel faaliyetler ve İhtiyaçların giderilmesi şeklinde beliren faaliyet başlıkları ile yukarıda belirtilmiş olan sorunların çözümüne katkı sağlanacaktır.
İŞLEM BASAMAKLARI:
1-Mudurnu ilçesi ilkokul,orta okul ve liselerde Okul yönetimleri tarafından sınıf öğretmenleri işbirliğinde sınıflardaki dezajantajlı( öksüz , yetim,anne baba ayrı ve engelli ) öğrenciler (diğer öğrencilere belli edilmeden )tespit edilecek(anne yok-baba yok, her ikisi yok,.öğrencilerin veli telefonu vs.).
2-Öğrenci sayısı ile maliyetlerin hesaplanması ve projenin uygulanabilmesi için sponsorlar tespit edilecek işbirliği protokolü imzalanacak.
3-Tespit edilen bu öğrencilerle rehber öğretmenlerin her gün ders bitiminde veya boş derslerde bireysel görüşmeler yapılması.
4- Dezajantajlı (Engelli) öğrencilerimiz için Abant gezisi , dezajantajlı (Öksüz ve Yetim) öğrencilerimiz için Kocaeli kitap fuarı ,Körfez ilçesinde sanayi tesisi ile Darıca gezisi için velilerden muvafakat alınması
5-Piknik günü için gönüllü oyun koçları ve müzik koçları tespiti ( beden eğitimi ve müzik öğretmenleri ile katılmak isteyen öğretmenler arasından ve Çocuk gelişimi öğrencileri )
6-Araç ve piknik malzemesi hazırlanması
7-Abant gezisi ile Körfez ilçesi sanayi tesisi ,Darıca Hayvanat Bahçesi ve Kocaeli kitap fuarı gezisi için araç temini
8-Takvimlendirme
PROJE AŞAMALARI
1. Psikolojik danışmanlık
1.1. Çocuklara psikolojik danışmanlık ve rehabilitasyon hizmeti sağlanması.
2. Kültürel faaliyetler
2.1. Abant Gezisi(Yemek,müzik,oyunlar ve fayton gezisi)
2.2.Kocaeli,Körfez ve Darıca Gezisi (Kocaeli kitap fuarı,körfez sanayi tesisi gezisi,Darıca hayvanat bahçesi)
3.Planlama
3.1.Mudurnu Anadolu lisesi rehber öğretmeni ve Taşkesti Ortaokulu rehber öğretmeni,Mudurnu Orta Okulu rehber öğretmeni ve Özel Erişken Reh.merkezi psikoloğu;
dezajantajlı (Engelli,öksüz , yetim) öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılarak psikolojik danışmanlık ve rehabilitasyon hizmeti sunulması
3.2.Proje kapsamındaki dezajantajlı( Engelli) Öğrencilerimiz ile birlikte özel öğretim öğretmenleri (Teşrif buyururlarsa Kaymakam Bey, Belediye Başkanları,ortak ve paydaşlarla) Abant Gezisi yapılması
3.2.1.Öğrenciler ve katılımcılarla oyun koçları eşliğinde yürüyüş ve oyunlar oynanması
3.2.2. Yemek
3.2.3.Müzik koçları eşliğinde eğlence yapılması
3.2.4.Fayton Gezisi
3.3. Projedeki dezajantajlı (öksüz ve yetim) öğrencilerle ve görevli öğretmenler Kocaeli,Körfez ve Darıca gezisi yapılması.
4.Proje maliyeti:
1-Rehber öğretmenlerin okullarda öğrencilerle bireysel görüşme yaparak psikolojik danışmanlık ve rehabilitasyon hizmeti sunulması( Milli Eğitim Müdürlüğünce)
2- “ Biz Bir Aileyiz” yazılı afiş ve sapkalar alınması 100 adet(Kızılay)
4-Abant Gezisi a) (Gidiş - Geliş Erenler Koop- Yazılar Koop)
b) Yemek (Büyük Abant Öteli)
c)Fayton Gezisi(Birlik)
7--Darıca Gezisi a) Gidiş-Geliş ( Şirin Mudurnu ve Sarot Termal)
b) Öğle Yemeği (Körfez Belediyesi),Akşam yemeği( Darıca Belediyesi)
5-Takvimlendirme:
1.12/05/2016 Abant Gezisi
2.17/05/2016 Kocaeli Gezisi
TOPLAM MALİYET:
Bu Proje Mudurnu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce uygulanacaktır
Fuat GÜRLEYEN
İlçe Milli Eğitim Müdürü